Tres spin-off de la UB liderades per dones rebran finançament en el marc de la convocatòria pilot Women TechEU

Nimble Diagnostics, Gate2Brain i ColorSensing, spin-offs de la Universitat de Barcelona, han sigut seleccionades en el marc de la convocatòria pilot Women TechEU, un nou programa de la Unió Europea que dona suport a les empreses emergents de Deep Tech liderades per dones.

Les tres spin-offs de la UB rebran aquest any una subvenció individual de 75.000 euros per donar suport als primers passos del seu procés d’innovació i al creixement de la seva empresa. A més, se’ls oferirà assessorament en el marc del Programa de lideratge de dones del Consell Europeu d’Innovació (EIC) i oportunitats de treball en xarxa dedicades a tota la UE.

Les empreses escollides en la convocatòria (en total 134) tenen en comú que apliquen innovacions tecnològiques d’avantguarda mentre operen en setze sectors industrials diferents. Els projectes seleccionats van des del desenvolupament de nous fàrmacs mèdics fins a tecnologies de captura de carboni, solucions d’aprenentatge digital o solucions de robòtica autònoma.

Combatre els estereotips de gènere

El programa Women TechEU vol contribuir a combatre els estereotips de gènere. Les empreses emergents de Deep Tech tendeixen a tenir cicles d’R+D més llargs i sovint necessiten més temps i capital per construir-se que altres empreses emergents. Les dones immerses en aquests àmbits sovint s’enfronten a l’obstacle addicional dels estereotips de gènere, especialment freqüents en sectors com la tecnologia.

Les empreses de la UB seleccionades són:

NIMBLE Diagnostics

Projecte: A novel non-invasive and nonionizing medical device for monitoring patients with implanted stents.

Gate2Brain

Projecte: Gate2Brain towards SME designation and orphan drug designation.

ColorSensing

Projecte: ColorSensing: tracking true colours.