L’FBG rep un projecte europeu de 576.000 € per impulsar la donació d’òrgans a la Unió Europea

Només un 10 % de la població mundial té accés a un trasplantament i molts pacients moren durant el període d’espera d’un òrgan compatible. En el marc de la Unió Europea —amb 28 països membres i una població superior als 500 milions d’habitants— més de 87.000 persones esperen encara un trasplantament, mentre que el nombre de donants anual està al voltant de 10.500.

El principal obstacle en la pràctica mèdica del trasplantament —una tècnica consolidada i altament efectiva— és la falta d’òrgans arreu del món. Sensibilitzar el conjunt de la societat i potenciar la formació d’experts altament especialitzats en els 28 països membres de la Unió Europea i els països veïns de la zona comunitària amb l’objectiu final de millorar les taxes de donació d’òrgans són els eixos de referència d’EUDONORGAN. Aquest projecte europeu està liderat per la Universitat de Barcelona, juntament amb la Fundació Bosch i Gimpera i la Fundació DTI - Donation & Transplantation Institute, ubicades al Parc Científic de Barcelona. L’ajut, de 576.000 euros el tramitarà la Fundació Bosch i Gimpera, com a entitat gestora del projecte.

El Parlament Europeu —de manera pionera i excepcional— ha impulsat directament EUDONORGAN (Training and social awareness for increasing organ donation in the European Union and neighbouring countries), que és un contracte de serveis adjudicat per la Comissió Europea a partir del pressupost de la UE. Aquest projecte liderat per la UB, en actiu del 2016 fins al 2019, cobrirà les necessitats de formació i sensibilització social sobre donació d’òrgans amb un ambiciós programa de treball  —formació de formadors, conscienciació social, divulgació i avaluació— dirigit a professionals del món de la salut, representants instituciónals, gestors, pacients, agents socials, líders d'opinió i mitjans de comunicació.

Més informació a la web de la UB