La UB, la universitat més innovadora d’Espanya

La Universitat de Barcelona torna a ser, per segon any consecutiu, la universitat més innovadora d’Espanya. Així es desprèn de la nova edició del rànquing Reuters Top 100: Europe’s Most Innovative Universities, una classificació que identifica les institucions que contribueixen més al progrés de la ciència, a la invenció de noves tecnologies i a l’impuls de l’economia global.  A més, la UB també ha millorat dues posicions a escala europea, i ara se situa en el lloc 63.

Reuters ordena les universitats en funció del nombre de sol·licituds de patents, que en el cas de la UB va ser de 106 entre el 2010 i el 2015; la relació entre patents sol·licitades i concedides, que per a la UB és del 60,4 %, i l’impacte comercial de la recerca bàsica de la universitat calculat a través de la citació d’articles acadèmics de la institució. Aquestes tasques de transferència de coneixement corren a càrrec de la Fundació Bosch i Gimpera.

Més informació a la web de la UB