Mel Slater rep una Advanced Grant del Consell Europeu de Recerca

El Consell Europeu de Recerca (ERC) ha atorgat a Mel Slater, investigador ICREA de la Facultat de Psicologia de la UB, membre de l'Institut de Neurociències de la UB i director de l’Event Lab, un dels 231 ajuts de la convocatòria 2017 del programa Advanced Grants. Aquest és el quart ajut de l’ERC que rep Slater, que ja va ser reconegut amb una altra Advanced Grant, el 2009, i amb dues Proof of Concept, el 2014 i el 2016.

Mel Slater ha rebut una Advanced Grant pel seu projecte Moments in time in immersive virtual environments (MOTIVE), que analitza com la realitat virtual pot servir per viure un esdeveniment històric en què els participants tinguin la sensació de ser-hi presents (il·lusió de lloc o place illusion) i de percebre-ho com si fos real (il·lusió de plausibilitat o plausibility illusion). En concret, l’estudi se centrarà en la reconstrucció d’un famós concert de rock dels anys vuitanta. A partir d’aquí, es vol desenvolupar una teoria de la il·lusió de lloc basada en el model de codificació predictiu de la funció cerebral, de la qual en resulti una mesura universal. La il·lusió de plausibilitat es crearà d’una manera similar, i també se’n derivaran unes mesures universals.

La Fundació Bosch i Gimpera, per la seva part, va atorgar un ajut PoC i un ajut MiR, dins del seu programa Fons per al Impuls de la Innovació (F2I), al Dr. Slater pel seu projecte Immersive cerebral and orthopedic rehabilitation and training exercises.

Més informació a la web de la UB