L’FBG obté un ajut Retos-Colaboración per desenvolupar un Kit de disseny de tecnologia ceràmica LTCC

El grup de Radiofreqüència de la Universitat de Barcelona (UB) en col·laboració amb l’empresa FRANCISCO ALBERO SAU i l'Institut de Microelectrònica de Sevilla (Imse-CSIC), desenvoluparan un projecte d’R+D+I anomenat “Desenvolupament d’un KIT de disseny de tecnologia ceràmica LTCC: modelatge, simulació i fabricació de components i circuits, i metodologia de disseny". L'objectiu principal del projecte és el desenvolupament d'una metodologia de disseny de sistemes electrònics en tecnologia LTCC que incorpori una llibreria proveïda de components 3D i blocs bàsics per a ser distribuïts com Process Design Kit (PDK) als usuaris potencials de la tecnologia.

Aquest projecte, amb el númerdo d'expedient RTC-2014-2426-1, ha estat possible gràcies al finançament atorgat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat dels ajuts corresponents a la convocatòria Retos-Colaboración del Programa Estatal de Investigación, Desarrollo e Innovación Orientada a los Retos de la Sociedad, en el marco del Plan Estatal de Investigación Científica y Tècnica y de Innovación 2013-2016.

En la convocatòria 2014, des de la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), el centre de transferència de coneixement tecnologia i innovació de la UB es van presentar 12 projectes, dels quals 6 han estat aprovats, la qual cosa suposa més de 500.000 eur de finançament pels grups de recerca de la UB.