L’FBG obté un ajut Retos-Colaboración per desenvolupar un nou tractament per al carcinoma basocel·lular

El grup de recerca Servei de Desenvolupament del Medicament, liderat pel Dr. Josep M. Suñé Negre de la Universitat de Barcelona (UB), juntament amb els laboratoris Ojer Pharma i la Universidad de Navarra, desenvoluparan un nou tractament per al carcinoma basocel·lular, la forma més freqüent del càncer de pell.

El projecte, “Desenvolupament en cooperació d’un medicament en forma de matriu d’alliberació sostinguda per al tractament del carcinoma basocel·lular”, busca aplicar amb èxit una innovadora tecnologia d’administració de principis actius amb l’objectiu de millorar el perfil de seguretat i l’eficàcia dels tractaments convencionals. Aquest projecte, amb número d’expedient RTC-2014-2068-1, ha estat possible gràcies al finançament atorgat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat dels ajuts corresponents a la convocatòria Retos-Colaboración del Programa Estatal de Investigación, Desarrollo e Innovación Orientada a los Retos de la Sociedad, en el marco del Plan Estatal de Investigación Científica y Tècnica y de Innovación 2013-2016.

En la convocatòria 2014, des de la Fundació Bosch i Gimpera, el centre de transferència de coneixement tecnologia i innovació de la UB, es van presentar 12 projectes. 6 projectes han estat aprovats i 2 dels quals són d’aquest grup de recerca. Aquestes ajudes suposen més de 500.000 eur de finançament pels grups de recerca de la UB.