Grups TECNIO

CERETOX – Centre de Recerca en Toxicologia

CERETOX és un centre de recerca especialitzat en la Transferència de Tecnologia en Toxicologia i està format per la Unitat de Toxicologia Experimental i Ecotoxicologia del Parc Científic de Barcelona (UTOX-PCB) i per la Unitat de Toxicologia de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona. La visió del CERETOX és la de cobrir els camps de la Toxicologia ‘pre-clínica’ mitjançant l’assessorament i realització d’estudis toxicològics a mida, en funció de les necessitats i requeriments científics, però també una amplia gama d’estudis regulatoris i de qualitat. Disposa per això de certificació de Bones Pràctiques de Laboratori (BPLI/1612/014/CA) en estudis de toxicologia in vivo, toxicologia in vitro, toxicologia del desenvolupament, mutagenicitat i ecotoxicologia. CERETOX posa a l’abast de diferents sectors industrials (farmacèutic, alimentari, cosmètic i de dispositius mèdics) el know-how i l’experiència de grup en la realització d’estudis toxicològics de laboratori (in vivo i in vitro) i de camp. Recentment, UTOX-PCB ha signat un conveni de col·laboració amb METHODEX per tal de tenir accés a assajos clínics.

OFERTA TECNOLÒGICA

• Avaluació de la seguretat, eficàcia i risc toxicològic i genotòxic (in vivo i in vitro) i ecotoxicològic, per a productes farmacèutics d’ús humà i/o veterinari.
  • Assessorament, disseny i realització d’estudis toxicològics a mida, en funció de les necessitats i requeriments de cada cas.
  • Toxicologia experimental in vitro i in vivo.
  • Estudis toxicològics pre-clínics.
  • Estudis de farmacocinètica i ADME.
  • Estudis d’ecotoxicologia en espècies aquàtiques i terrestres.
  • Assaigs d’ecotoxicitat regulatoris.
  • Seguretat, qualitat i recerca alimentària.
  • Anàlisi del risc i informes d’expert.
  • Toxicologia analítica. Recerca en nanotoxicologia.

CERETOX
Àngel Menargues